Parkplatz-Fund
Moderator: Moderator/in
- Walter.fr
- Super-Duper-Experte
tichtel hat geschrieben:Oh das freut mich ja so sehr. Die ist ja sowas von hübsch geworden. Hast sie ganz toll gepflegt! Ein riesen, riesen Lob!
Hallo Anita
Mich freut dies genauso !
Nur manchmal komme ich mir vor wie ein "Hinterhofgebrauchtwagenhändler" ... der alte Autos aufpoliert ..

Und ich bin froh über jede erfolgreiche Vermittlung in gute Hände.
Liebe Grüße
Walter
- BKH-Katzenmama
- Super-Duper-Experte
- Super-Duper-Experte
Re: Happy End
Walter.fr hat geschrieben:......... Und darf ich auch in Zukunft wenn die Beiden mal auf Urlaub sind, für die Kleine sorgenWenn nur alles Stories so gut ausgehen, dann würde mich dies riesig freuen.
Liebe Cattalk Gemeinde
Heute bekam ich ein sehr nettes (und leider auch seltenes) E-mail von den neuen Besitzern ....
Hier Auszüge aus dem Original Mail ( Sorry - Leider in Englisch, da die neuen Dosis aus UK kommen )
Dear Walter
Hi! I hope you remember us - we adopted 'Tartine' from the SPA on February 1st. I would have written earlier but lost the card you gave us with your email address and phone no.
Anyway, I found your card again and so here I am with news and some photos of your Tartine (our Freya - we renamed her ). She is sleeping curled up with her teddy bear on her favourite - very soft - armchair next to me as I write.
Congratulations on the wonderful nurturing you must have give her - you said she had been found abandoned in a car park, was very dirty and starving at only 1.1 kilos. ........... In fact, she's been to our own vet who gave her her last vaccination and pronounced her fit and well. She's weighing in at 4.1 kilos now and our vet told us we should not let her get any bigger, so I'm watching her weight closely. ...... She likes sleeping, eating, jumping very high into the air and catching small rolled up pieces of paper, climbing vertically up doors (!), lying on our knees and especially on our chests in bed. ..........I think she is very happy with us and we are full of joy and love of her of course.
In the meantime, you said that you would be able to look after her. Would you still be able to do this if we wanted to go the UK, for instance? You would be the ONLY person I could trust leaving her with ...........We applaud you for the work you are doing. It cannot be easy sometimes, I imagine. It cannot be easy to let a creature go after saving its life, either.
With gratitude,
and Very Best Regards
In ´kurzen Worten - die beiden sind seeehr happy mit Tartine - und Sie fühlt sich auch sehr wohl, hat auch sehr viel Gewicht zugelegt ( aktuell 4,1 kg) und ist sehr verspielt und auch sehr verschmust.
Dann kam auch die Frage ob ich auf die Kleine aufpassen kann, wenn Sie mal einige Tage nach England fahren ... natürlich kein Thema für mich .. mach ich gerne.
Wenn ich morgen ein wenig "Luft" habe - dann übersetze ich auf wunsch den ganzen text..
Liebe Grüße
Walter
- BKH-Katzenmama
- Super-Duper-Experte